Érezted már magadat egy céges meetingen ülve egy játszótér kellős közepén a homokozóban?

Érezted már magadat egy céges meetingen ülve egy játszótér kellős közepén a homokozóban? Amint két ovis társad éppen azon diskurál, hogy ki játsszon a lapáttal, és ki a vödörrel, miközben áll a homokvárad építkezése?

A hasonlat egy ügyfelem szájából hangzott el nemrég.

Tartalomjegyzék

  1. Minden témának van egy gazdája! Találd meg!
  2. Sok beszédnek sok az alja. Térj hát a lényegre!
  3. Akard, amit igazán akarsz!
  4. +1 A konfliktus közelebb hoz! Engedd, hogy tegye a dolgát!

A meeting sokak számára szitokszó, miközben az egyik leghatékonyabb módja az együttműködésnek. Személyes varázs felbecsülhetetlen értékű a csapatban, a cégkultúra fejlődésének igazi színtere is lehet.
A titkait hosszasan sorolhatnám, és ha vannak titkai, az jó hír, mert akkor mindez tanulható. Néhány “józan ész” szabály, hogy a másfél órás idővesztegetésből, és pulzusemelésből 40 perces, tömény eredményt és vezetői hidegvért alakíts.

1. Minden témának van egy gazdája! Találd meg!

A felelősség csodás dolog, azt jelenti, hogy felismertük, hogy rajtunk múlik az ügy. Nem csak az elbaltázása, a megjavítása is. A legfontosabb, hogy tudnunk kell, hogy a téma hozzánk tartozik, mi vagyunk a felelősei.
Ha a csapatban mindenki tudja, hogy melyik téma kihez tartozik, akkor a kérdésekre már csak egy embernek kell válaszolni az összes helyett.

2. Sok beszédnek sok az alja. Térj hát a lényegre!

Amikor heves diskurzusba kezdünk, könnyen összekeverhetjük az érzéseinket, a gondolatainkat és a tényeket. Igazi megoldást, amely mindenkinek elfogadható azonban csak a tények területén találhatunk. Fogalmazd hát meg a témát tényszerűen, legfeljebb másfél mondatban!
Sokkal könnyebb lesz rá reagálni, mert csak a tényekhez kapsz majd hozzáfűzést, az érzelmekhez és a véleményekhez nem. Biztasd erre munkatársaidat is.

3. Akard, amit igazán akarsz!

Amikor szándékot érvényesítünk a csapatban, nem önös érdekeinket nyomjuk előre, hanem a szerepünkből, felelősségi körünkből adódó szükségleteinket. Ezek a szükségletek valójában a csapat, sőt, a cég érdekei.
Állj bele bátran, és használd a vizuális megjelenítést, ha meg kell győzd munkatársaidat. A számok, az elemzések, ha módjával használjuk őket, kiváló eszközök arra, hogy megmutassák a csapatnak a “miérteket”, miközben lehetőséget adnak arra, hogy akár a többiek szakértelmével mi is átértékelhessük korábbi döntésünket, ha szükséges.
Ilyen a klasszikus SWOT analízis, a halszálka diagram, vagy éppen egy átlátható számítás bemutatása is a problémamegoldás során.

+1 A konfliktus közelebb hoz! Engedd, hogy tegye a dolgát!

Sokszor félünk a konfliktustól. Ha meg tudjuk tartani az asszertív működésünket, az ellentétek igazi probléma megoldásokhoz vezetnek. Ha mindenki ugyanazt gondolja, akkor vagy szerencsések vagyunk, hiszen teljes a szakmai egyetértés, vagy nyuszik, és nem merünk előrukkolni a kérdésekkel. Az előbbi, bár szerencsés, viszonylag ritka jelenség.

Ne feledd, ha mindenki egyformán gondolkodik a teremben, könnyen lehet, hogy valaki felesleges.

Leave a Comment

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Scroll to Top