Június 30-án, 1 nappal a születésnapom után egy nagyszerű kezdeményezés is megszületett, létrejött, amelynek én is a részese lehettem.
Domán Zsolt évente egy alkalommal egy un. “szerelem” projektet hoz létre, amellyel más vállalkozások segítésében, fejlesztésében vállal szervező-, vezető-, szakértői szerepet. Nagy örömmel csatlakoztam hozzá, amikor Zsolt hónapokkal ezelőtt vázolta a célját, a témákat, és az előadókat én pedig izgatottan vártam az első Új Kollégák Futószalagon Konferencia napját.
Elmesélem, hogy én hogyan éltem meg ezt a napot és miért érzem hiánypótló és nagyszerű kezdeményezésnek a konferenciát.
Mindig is szerettem tervezni, felkészülni így jó előre, többször is egyeztettünk Zsolttal az előadásról és a technikai részletekről. Úgy éreztem kicsi meg is volt lepődve, hogy mennyi energiát fektetek a témába. Akik jól ismernek tudják, hogy én mindennel így vagyok, ami fontos. És bizony ez a nap nagyon fontos volt a számomra. Több okból is, de kezdem az elején.
A résztvevők között Pongor-Juhász Attila egykori mentorom is ott volt, akinek a munkásságát 2015 óta követem és 2 éven át az Elit Coaching Programjának is tagja voltam. Nagyon sokat tanultam tőle, kiváló ügyfelekkel találkoztam ő általa, sőt, a legjobb vállalkozó barátaimat, barátnőimet neki köszönhetem.
Domán Zsoltot is évek óta követem és még emlékszem első alkalommal egy Attila által szervezett rendezvényen, amolyan jelmezes partin beszélgettünk. Beszélgetés közben mikor kiderült mivel foglalkozom, még ott, a telefonjából előkereste és a PXT grafikus riportját is megmutatta. Már akkor biztos voltam benne, hogy egy újabb hasonlóan fanatikus önfejlesztő vállalkozóra találtam a személyében.
2 éve tanulom a marketinget Zsolttól és magabiztosan mondhatom, hogy sikerült megszeretnem a témát és végre kifejlesztettem a szükséges készségeimet is ahhoz, hogy jól tudjam kiszervezni a feladatokat.

Csepregi Balázzsal személyesen nem ismerjük egymást, de amikor 2019-ben életem első nagyobb marketing kampányához bevezettük a Salesautopilot rendszerét, akkor egy 5 csillagos értékelésem után egy kiváló levélfolyamat végén felhívott és személyes visszajelzést kért a sapival kapcsolatos élményeimről. Ez a szívbéliség és nyitott érdeklődés nagyon tetszett a részéről. Azóta már azt is tudom, hogy a lelkesedésünkön túl a PXT kompetencia felmérés felé érzett rajongásunk is közös pontunk Balázzsal, ahogy ezt a résztvevők is megtudhatták a konferencián tartott több előadásából is.
Tehát igazán megtisztelő volt számomra a közeg melyet előadótársaim alkottak, a téma pedig olyannyira aktuális, hogy jobbat és fontosabbat el sem tudok most képzelni ebben az időszakban.
Végeztem egy kis kutatást az előadásomra készülve. Visszatekintettem az elmúlt 3 év ügyfeleire, akikkel lehetőségem nyílt együtt dolgozni. Amikor átfogó fejlesztési projektbe kezdünk, van egy igen hosszú, némelyek szerint aggasztó, sok-sok felismerést hozó, de az ügyfeleink többsége által mégis nagyon-nagyon szeretett és megbecsült kérdőívünk. A vállalkozás 13 területén keresztül méri a cég működésének rendezettségét.
Ennek a felmérésnek a kilencedik témaköre a Humán erőforrás. 15 kitöltött kérdőívnek néztem utána az elmúlt évekből. A kitöltőknek kevesebb mint 15%-a ért el ezen a területen 30%-nál magasabb eredményt.
Hogy ez mit jelent?
Hosszan tudnék írni erről, de röviden annyit, hogy nincs elegendő fókusz a Humán erőforráson a cégekben.
Mit jelent ez?
A vezetők nagy része a mindennapi irányítási feladatok mellett már nem tud eléggé figyelni arra az erőforrásra, amely a cége utánozhatatlan versenyelőnye is lehetne, vagyis nem tud figyelni a saját csapatára.
Ez sokkal több problémát okozhat, mint elsőre gondoljuk. A tünetek pedig gyakran olyankor sűrűsödnek fájdalmas kihívássá, amikor például a fluktuáció vagy a növekedés miatt a toborzás/kiválasztás témájához érkezik el a cégvezető.
Ezért örültem annyira a lelkes résztvevőknek, és az előadásoknak, amelyeken 4 féle nézőpontból is körbejártuk a teljes munkatárs kiválasztási, vagy ahogy mondani szoktam csapatbővítési kihíváskört.
Jó embert találni és megfelelően beilleszteni egy közegbe manapság nem kis kihívás.
Zsolt a legnaprakészebb marketing szemlélet fontosságát emelte ki és tőle megszokott módon temérdek gyakorlati példát is hozott.
Balázs egy teljes toborzás kiválasztási folyamat mögöttes logikáját és annak gépházát is megmutatta.
Attila a tőle megszokott lehengerlő dinamikával mesélt arról ő hogyan veszi körül magát a legjobbakkal. Ahogy ő fogalmaz A osztályú munkatársakkal.
A nap végén én következtem. Inspiráltan ültem be az előző nap összerakott ministúdiónkba.
Annak ellenére, hogy a reggeli induláskor, amikor beültem az irodába, minden online előadó rémálma vált valóra. Nem volt internet kapcsolat. Nem csak az én irodámban, vagy az épületben, hanem az egész városban az én szolgáltatómnál.
Először csak a tenyerem kezdett izzadni, aztán éreztem, hogy hevesebben ver a szívem.
“Ajjaj, akkor most nyugodjunk meg.”
No és ilyenkor csodákra képes egy határozott, erőteljes férfi hang, aki vázolja a helyzet katasztrofális komolyságát a telefonos ügyfélszolgálat aktuális munkatársának. Ez volt a férjem, Frank, aki egyben munkatársam is. Egy akciófilm túsztárgyalói jelenetének is beillett volna az elhangzott párbeszéd. 🙂
Persze mindenre felkészülve átmenetileg mobilinternettel pótoltuk a kiesett szolgáltatást, aztán még az ebédszünet előtt egyszer csak helyre állt a vezetékes internet is.
Na ekkor voltam csak igazán hálás, hogy csak délután volt szereplésem. 🙂
Az előadásomra a résztvevők többsége ott maradt, pedig tudták, hogy a felvételek is kiküldésre kerülnek. Hálás voltam a figyelemért, és nagyon örültem, hogy aktív kameraképeket is láttam a monitoromon.
Hihetetlenül élveztem az egészet. Az előkészületeket, az élő adás izgalmát, és a kérdezz-felelek szekcióban érkezett szuper kérdéseket is.
Öröm volt átadni a tudást és tapasztalatot, és kapcsolódni az előadótársaimmal!
Bízom benne, hogy folytatás következik!